Podział działki w Lublinie krok po kroku

Jak wykonać podział działki u geodety?

Wydzielenie mniejszych działek budowlanych z nieruchomości gruntowej najczęściej wiąże się z przeprowadzeniem procedury administracyjnej przez Wójta, Burmistrza lub Prezydenta Miasta. Geodeta działając na podstawie zleconej pracy geodezyjnej sporządza niezbędne dokumenty.
Przybliżymy bliżej poszczególne etapy współpracy z naszą firmą.

KROK 1 – Konsultacje oraz analiza
Na początek porozmawiamy, by poznać cel podziału nieruchomości. Potrzebujemy informacji o miejscowości i numerze działki, której będą dotyczyć prace. Podczas konsultacji wykonujemy analizę m.in. prawa miejscowego. Szukamy najkorzystniejszego rozwiązania.

KROK 2 – Projektowanie podziału działki
Gdy znamy przeznaczenie gruntu przygotowujemy wstępny projekt podziału działki. Jeżeli jest to możliwe robimy kilka wariantów projektu.
Wysyłamy plik z gotowym konceptem na wskazany adres mailowy bądź prezentujemy podczas spotkania. Oferujemy nieograniczoną ilość poprawek i zachęcamy, by zgłaszać pomysły albo wątpliwości.




Teraz należy podjąć decyzję o zleceniu nam pracy, by przejść do kolejnego kroku.

KROK 3 – Procedury administracyjne
Podział działki może być przeprowadzony różnym trybem. Podczas realizacji wybieramy odpowiedni ze względu na cel jaki chcemy osiągnąć. Przybliżymy najczęściej wykonywany podział w Lublinie i okolicach:
Procedura rozpoczyna się od zaopiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości przez Wójta, Burmistrza, Prezydenta Miasta (termin 30 dni). Kiedy organ zajmuje się rozpatrywaniem wniosku, nasi geodeci badają dokumenty określające przebieg granic - krok 4.
Właściciel nieruchomości podpisuje przygotowane przez nas wnioski. Istnieje możliwość reprezentowania przez naszego geodetę. Wymaga to jednak udzielenia pisemnego pełnomocnictwa.




KROK 4 – Prace terenowe
Zgłaszamy pracę geodezyjną we właściwym miejscowo urzędzie. Z ośrodka dokumentacji geodezyjnej otrzymujemy niezbędne dokumenty określające przebieg granic oraz położenie punktów granicznych. Jeżeli dane te nie spełniają aktualnie obowiązujących przepisów prawa, niezbędne będzie wykonanie ustalenia przebiegu granic działki.

Kompletujemy operat techniczny, który podlega weryfikacji w urzędzie (ok. 30 dni - powierzchnia działki ma wpływ na termin kontroli). Jeżeli procedura obejmuje opiniowanie przez Wójta, Burmistrza, Prezydenta Miasta sporządzenie dokumentacji geodezyjnej jest możliwe po otrzymaniu pozytywnego postanowienia.

KROK 5 – Zatwierdzenie podziału nieruchomości
Po uzyskaniu pozytywnego protokołu weryfikacji występujemy do Wójta, Burmistrza, Prezydenta Miasta o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości (termin 30 dni). Jako załączniki przedkładamy mapę z projektem podziału nieruchomości oraz protokół z czynności przyjęcia granic nieruchomości.

Ile kosztuje podział działki? Zapoznaj się z naszym cennikiem.

Zadzwoń i skonsultuj za darmo co możemy zrobić na Twojej nieruchomości
lub napisz, my oddzwonimy!
Cookies

Korzystając z tej witryny, automatycznie akceptujesz używanie przez nas plików cookie. Czytaj więcej.

AKCEPTUJĘ